Organisationens storlek
Medium
Sektor
Humanitära tjänster
Mål
Få prenumeranter
Mäta webbplatsens effektivitet
Samverka med tittarna
Öka medvetenheten
Öka trafiken till din webbplats
Fotografi
Special Olympics
Utmaning
Vid World Games 2015 i Los Angeles tävlade 6 500 idrottare från 165 länder i 25 olika grenar och visade vad mod, glädje och beslutsamhet verkligen innebär.
För att kunna anordna det enorma evenemanget behövde man snabbt samordna 30 000 volontärer, 500 000 åskådare och tiotals miljoner dollar i donationer.
Berättelse
Special Olympics använde Google Workspace för att samordna sina volontärer så att World Games 2015 skulle bli en framgång. De använde dessutom Ad Grants för att engagera tittare online och med hjälp av Google Analytics fick de bättre insikter om målgruppen.
”Vårt mål är att skapa större medvetenhet som leder till att alla människor accepteras och får vara med. Detta innebär att dessa fantastiska berättelser måste nå så många som möjligt. Google kunde hjälpa oss att förstå vilka vi riktar oss till, men också att bygga upp en publik över hela världen som för budskapet vidare.”
Patrick McClenahan, ordförande och vd för Special Olympics World Games 2015
Effekt
Ad Grants-kampanjen genererade 44 procent av de nya användarna och hälften av de nya prenumeranterna på Special Olympics webbplats.
Tack vare Google Analytics kunde de dessutom få en god uppfattning om besökarnas generella beteende på webbplatsen och mäta vilken typ av engagemang de genererade.
Tack vare tillgång till YouTube Space i Los Angeles kunde de skapa engagerande videoinnehåll på en väldigt begränsad budget, vilket gav deras syfte ännu mer uppmärksamhet.