Natural Resources Defense Council

NRDC:s uppdrag är att skydda jorden – dess folk, växter och djur samt de naturliga system som allt liv bygger på.

Organisationens storlek

Large

Sektor

Miljö och djur

Mål

Samla in pengar

Visualisera data på en karta

Öka medvetenheten

Produkt

Google Workspace for Nonprofits

Google Ad Grants

Fotografi

NRDC, Point Loma, Kip Evans

Webbplats

https://www.nrdc.org/

Utmaning

NRDC förstår vikten av berättande när man utbildar allmänheten och skapar stöd för miljöpolitiken. För att skydda jorden som en av de största och mest inflytelserika miljöskyddsorganisationerna behöver Natural Resources Defense Council kommunicera effektivt, tolka data som samlas in och styra mer trafik till webbplatsen.

Berättelse

Genom att visualisera data och styra trafik till sin webbplats kan NRDC öka medvetenheten om miljöfrågor som påverkar oss alla. När NRDC vill berätta sin historia hjälper verktygen i Google för ideella organisationer dem längs hela vägen.

NRDC använder Google Maps och Google Earth för att öka inverkanspotentialen genom att visa miljöproblem visuellt på ett kraftfullt sätt som är lätt att förstå.

När NRDC använder G Suite för att sprida organisationens meddelande hjälper Google Analytics dem att ta reda på vilken inverkan meddelandet har. YouTube har varit en värdefull plattform för organisk spridning av bilder och videor om viktiga frågor. De använder också Ad Grants för att se till att de får maximal synlighet för sitt arbete.

”Under de första veckorna av oljekatastrofen i Mexikanska golfen använde NRDC sin YouTube-kanal för att [visa] intressanta bilder … En video som vi lanserade, ’Yours Truly, BP’, fick över 100 000 visningar utan någon betald marknadsföring.”

Kim Ranney, chef för innehållsmarknadsföring på NRDC

Effekt

NRDC:s användning av verktygen i Google för ideella organisationer har varit mycket viktig för att nå ut med budskapet till befintlig och ny publik. Google Ads har styrt 7,7 miljoner besök till deras webbplats, vilket motsvarar 5,3 miljoner amerikanska dollar i reklamvärde. Och antalet bara fortsätter att stiga!

Genom övertygande visuella berättelser försöker NRDC utbilda, inspirera och engagera nya målgrupper. De använder sin YouTube-kanal för att nå så många som möjligt. Efter oljeutsläppet i Mexikanska golfen fick en video med bilder av människor och vilda djur som drabbades av katastrofen över 100 000 visningar utan någon betald marknadsföring.

Upptäck hur andra organisationer gör skillnad med Google för ideella organisationer.