Vanliga frågor

Svar på vanliga frågor.

Vad är Google Ad Grants?

Google Ad Grants hjälper människor att hitta organisationer som jobbar med deras hjärtefrågor genom att erbjuda upp till 10 000 USD per månad in natura för sökannonsering till kvalificerade ideella organisationer.

Hur fungerar Google Ad Grants?

Med ett Google Ad Grants-konto kan du skapa annonser som visas i Google Sök. Organisationens annonser visas antingen för sig eller placerade under betalda annonser. De består av textbaserade annonser på sökresultatsidor på Google.com.

Mer information om hur Ad Grants fungerar finns i vårt hjälpcenter.

Är det okej att ha ett Ad Grants-konto och samtidigt ha ett betalt standardkonto på Google Ads?

Ja, standardkonton är ett bra sätt att ytterligare öka effekten och använda ytterligare funktioner, till exempel remarketing, bildannonser och videoannonser. Kontona konkurrerar inte med varandra eftersom Ad Grants-annonser finns i en separat auktion efter betalda annonser.

Vi är en liten ideell organisation. Kan vi ändå konkurrera med stora organisationer på Google.com och ha nytta av Google Ad Grants-programmet?

Ja, eftersom Google Ads belönar relevans. Små, lokala Grants-mottagare som använder platsspecifika sökord och inriktningar kan faktiskt visas före stora nationella organisationer. För att sticka ut i mängden, särskilt under viktiga tidpunkter såsom kring jul, kan det vara bra för ideella organisationer att investera i ett standardkonto på Google Ads för att utöka räckvidden.

Kan jag visa mina annonser på endast en plats?

Ja! Med platsinriktning kan du visa annonser till människor i ett specificerat område.

Du kan välja de städer, delstater, provinser, storstadsområden, länder och regioner som du föredrar. Kontrollera bara att du följer kraven för geografisk inriktning när du ställer in platsinriktning för kampanjer.

Vilka är kraven för att få Google Ad Grants?

Följande krav ställs för att en organisation ska vara behörig till Google Ad Grants: den måste vara en kvalificerad ideell organisation, den måste ha en webbplats av hög kvalitet som följer vår webbplatspolicy och den måste kunna följa vår programpolicy.

Vad kostar Google Ad Grants?

Du betalar inte för Ad Grants-kampanjer. När du har kvalificerat dig för programmet har du en budget på 10 000 USD per månad in natura av sökannonser som kan användas i olika kampanjer. Pengarna överförs inte till nästa månad om de inte används.

När du har aktiverat Ad Grants läggs annonseringsbudgeten in på ditt konto, du behöver inte begära den från Google.

Måste jag spendera 10 000 USD varje månad för att behålla Ad Grants?

Nej, det finns inget krav på att spendera.

Hur ansöker jag om Google Ad Grants?

Läs våra behörighetskrav och ansök på Google för ideella organisationer. Titta på den här stegvisa introduktionsvideon som beskriver ansökningsprocessen från början till slut.

Hur loggar jag in på Google Ad Grants?

När du har godkänts för Ad Grants kommer du åt ditt konto via Google Ads-plattformen. Besök ads.google.com och logga in med den e-postadress som du använde när du registrerade dig för Google för ideella organisationer.