Kunder

Upptäck hur våra kunder förbättrar beslutsfattande, optimerar verksamheten och skapar engagerande appar.

The Automobile Association
Clear Channel Outdoor
NTM Technologies
Consolidated Solar Tech
eNeighborhoods
Rightmove
Läser in
  • The Automobile Association

    The Automobile Association

  • Clear Channel Outdoor

    Clear Channel Outdoor

  • NTM Technologies

    NTM Technologies

  • MarineTraffic

    MarineTraffic

  • DHL Same Day

    DHL Same Day

  • Rightmove

    Rightmove

  • AllState

    AllState

  • CrimeReports.com

    CrimeReports.com

  • Net-A-Porter.com

    Net-A-Porter.com

  • InterContinental Hotels Group

    InterContinental Hotels Group

  • MyTaxi

    MyTaxi

  • Den dramatiska ökningen i antalet besökare på webbplatsen, den tid de numera spenderar på webbplatsen samt antalet rutter som hämtas visar tydligt vilka fördelar vi har haft av att använda Google Maps API for Work.

    Varför Google?

    För att bygga ett mer flexibelt, interaktivt ruttplaneringssystem som förbättrar besökarnas upplevelse och skär ner på IT-kostnaderna.

    Fördelar

    • Byggde en interaktiv, skalbar ruttplaneringstjänst som för närvarade får fyra miljoner hämtningar i veckan
    • Uppnådde en tillväxt på 12 % i antalet hämtade rutter, vilket ökade webbplatsens värde både för besökarna och företaget
    • Skar ner på tid och pengar som användes på IT-support för kartläggningsplattformen
    Bild för The Automobile Association

    The Automobile Association (The AA) är Storbritanniens största bilbärgningsorganisation och har varit till hjälp för bilister sedan 1905.

    Läs hela fallstudien
  • Google Maps API for Work har en makalös fördel, alla våra användare förstod redan hur de skulle använda det eftersom de använder det dagligen som konsumenter.

    Varför Google?

    För att hjälpa sakkunniga inom reklambranschen att analysera slutkundstrender och erbjuda ett sätt där de kan erbjuda skräddarsydda lösningar för utomhusreklam.

    Fördelar

    • Levererade ett visualiseringsverktyg som analyserar information och gör resultaten tillgängliga för beslutsfattare på ett snabbt sätt
    Bild för Clear Channel Outdoor

    Clear Channel Outdoor (CCO) är ett schweiziskt dotterbolag till ett av världens ledande företag inom utomhusreklam.

    Läs hela fallstudien
  • Med Google Maps kan vi helt och hållet koncentrera oss på att utvidga vår portfölj med spårningslösningar.

    Varför Google?

    För att integrera uppdaterad kartläggningsdata med effektiva funktioner i företagets GPS-spårning, mobila säkerhet, navigering och platsbaserade tjänster.

    Fördelar

    • Sparade tid och pengar genom att implementera Google Maps API for Work
    • Använde mer resurser på att utveckla nya och innovativa spårningslösningar för att övervaka och skydda människor och saker
    Bild för NTM Technologies

    NTM Technologies är baserat i Nedeländerna och utvecklar innovativa lösningar för GPS-spårning, mobil säkerhet, navigering och platsbaserade tjänster.

    Läs hela fallstudien
  • Google Earth Pro har blivit oumbärligt för oss. Det är det första verktyget vi använder oss av när vi utvecklar solprojekt för hushålls- och kommersiellt bruk, och vi gör affärer på ett helt nytt sätt nu.

    Varför Google?

    • Använde en transponder för att plocka upp AIS-signaler och stoppa in dem i en databas
    • Plottade AIS-signaler till Google Maps API for Work
    • Lager med andra Maps-tjänster som t.ex. väder och fartygstyper ovanpå API

    Fördelar

    • Marine Traffic blev standard för fjärrspårning av fartyg
    • Tjänsten blev så populär att den började erbjuda prenumerationstjänster
    • Ökad synlighet för fartyg, förbättrar företag och krishantering
    • Uppfyllde ett behov av geografisk platsinformation i realtid för handelsfartyg och räddningstjänster
    Marine Traffic logistik

    Marine Traffic: Marine Traffic förbättrar fraktlogistik och krishantering med Google Maps API

    Läs hela fallstudien
  • En stor biltillverkare använder det för att följa fartyg från Europa till USA vilket gör att kunden kan spåra en viss bil. Det är en tjänst som biltillverkarna vill kunna erbjuda sina kunder.

    Varför Google?

    För att ersätta egna kartläggningsförsök med tredje parts kartläggningslösning som är lätt att använda samt för att ge nyckeldata utöver pris och plats.

    Fördelar

    • Erbjöd en robust uppsättning kartläggningsverktyg för fastighetsmäklare
    • Implementerade en enkel lösning som gör det möjligt att kartlägga en fastighet med bara några klick
    Bild för eNeighborhoods

    eNeighborhoods är en ledande leverantör av heltäckande verktygsuppsättningar som ger uppdaterad och lokal information om fastigheter, grannskap och skolor för att hjälpa fastighetsmäklare att skaffa och behålla bostadsköpare och -säljare.

  • Vi jämförde Google Maps med liknande erbjudanden och Google vann utan problem. Det kändes inte bara som om kartorna var mycket aktuellare, utan vi upplevde det även som att det skulle vara något bekant för våra kunder att använda eftersom Google Maps redan är så utbrett på webben.

    Varför Google?

    För att förbättra användarupplevelsen genom att implementera kartläggningsfunktionalitet.

    Fördelar

    • Förbättrad användarupplevelse på webbplatsen
    • Ökat antal registreringar
    • Förstärkta relationer med viktiga kunder
    Bild för Rightmove

    Rightmove är Storbritanniens största fastighetsportal, med fler användare, fler annonsörer och fler fastigheter än någon annan webbplats i Storbritannien.

    Läs hela fallstudien
  • Det handlar om anpassning och relevans. Min agent skickar mig en webbplats med anpassad information baserad på hur jag bättre kan skydda mitt hem och min familj. Det är mäktigt.

    Varför Google?

    Använde Google Maps för att skapa en karta som visualiserar kunders hem med platsspecifik information om vanliga och kostsamma krav

    Fördelar

    • Mer än 20% av användarna slutför upplevelsen
    • Över 350 % högre "avsikt att lämna bud"
    Allstate hjälper husägare

    Allstate hjälper husägare att se sina hem på ett helt nytt sätt med Google Maps.

    Läs hela fallstudien
  • Google Maps har ändrat hur offentliga myndigheter agerar och hjälper oss att erbjuda bättre tjänster för befolkningen på ett kostnadseffektivt sätt.

    Varför Google?

    För att hjälpa till att minska antalet brott samt förhindra och lösa brott genom att öka dialogen med medborgarna om platser där brott förekommer, med syfte att hjälpa medborgarna vara mer vaksamma vad beträffar osäkra områden.

    Fördelar

    • Brottsrelaterad data från brottsbekämpande myndigheter som deltar i projektet matas in i Google Maps API nästan i realtid, vilket ger allmänheten omedelbar insikt i var stöld, inbrott, bilstölder, överfall och andra brott sker.
    • Visualisering av brottsrelaterad data nästan i realtid i det välbekanta Google Maps-gränssnittet gör det möjligt för brottsbekämpande myndigheter att analysera mönster över enskilda händelser och på ett mer effektivt sätt planera sin resursanvändning.
    Bild för CrimeReports.com

    CrimeReports.com arbetar med tusentals brottsbekämpande myndigheter för att hjälpa till att minska antalet brott samt förhindra och lösa brott genom att ge myndigheterna möjlighet att på ett lätt sätt inleda och hantera en styrd dialog med medborgarna via en verktygsfamilj för brottsbekämpande online.

    Läs hela fallstudien
  • Det faktum att det stora flertalet av våra kunder redan är bekanta med Google Maps har verkligen hjälpt att öka intresset för funktionen och webbplatsen. Den feedback vi har fått har varit mycket positiv.

    Varför Google?

    För att förbättra engagemang med kunder och skapa en visualiseringsapp över allmänhetens köptrender.

    Fördelar

    • Förbättrad besökarupplevelse genom upptäckt av social shopping
    • Ökade kundengagemang och drev nya besökare till webbplatsen
    • Skapade mediebrus inom modevärlden
    Bild för Net-A-Porter.com

    NET-A-PORTER.com har etablerat sig som en av världens ledande återförsäljare av lyxvaror online och erbjuder expressleverans till över 170 länder.

    Läs hela fallstudien
  • Jag tyckte att Google Earth Pro var ett överlägset GIS-visualiseringsverktyg eftersom det är så lätt att samla och överlagra flera datalager.

    Varför Google?

    För att lägga upp ett rikstäckande luft-till-mark-bredbandsnätverk, överlagra data för att förbättra säkerhet samt kontinuerligt övervaka flygplan och nätverksprestanda i realtid.

    Fördelar

    • Förbättrade nätverkets designtid trefaldigt
    • Förbättrade noggrannheten och den tekniska produktiviteten
    • Förde ut en rikstäckande tjänst på marknaden inom två år
    • Uppfyllde kundernas serviceavtal
    Bild för Gogo och Aircell

    Gogo erbjuder Gogo Inflight Internet, en tjänst som erbjuder uppkoppling under flyget tack vare ett för ändamålet avsett spektrum som byggdes på bara 2 år med hjälp av verktygen i Google Earth Pro.

    Läs hela fallstudien
  • Googles lösning var den enda tjänst som var värd att överväga som uppfyllde våra krav på bra täckning, optimalt API och mervärde i framtiden.

    Varför Google?

    För att införa en innovativ, kartbaserad taxibeställningstjänst.

    Fördelar

    • Innovativ kartbaserad taxibeställningstjänst för både mobila och stationära enheter
    • Gjorde revolution på den tyska taximarknaden
    • Fick åtkomst till spårnings- och hanteringsdata i realtid
    Bild för MyTaxi

    Intelligent Apps erbjuder ett innovativt taxibeställningssystem online som kallas myTaxi och ger omedelbara taxibokningstjänster och statusuppdateringar i realtid för passagerare, chaufförer och företagsledning.

    Läs hela fallstudien
  • Omvandlingsgraden ökade med 35 procent för våra webbplatser i Storbritannien och Danmark genast efter att vi lanserade Google Maps.

    Varför Google?

    För att lansera en mer robust kartläggningslösning med större nyckelfunktionalitet och för att hitta och inkorporera en mer attraktiv kartläggningslösning för sin verksamhet.

    Fördelar

    • Såg omvandlingsgraden öka med 35 % i viktiga länder
    • Besökare på IHG:s webbplatser kommer med över 10 procents större sannolikhet att boka en övernattning om de klickar på en markör jämfört med om de inte gör det
    Bild för InterContinental Hotels Group

    InterContinental Hotels Group (IHG), världens största hotellgrupp räknat i antalet rum, har välkomnat internationella resenärer i över 60 år.

    Läs hela fallstudien
  • Det var lätt att integrera i verksamheten, inte bara ur teknisk synvinkel utan även med tanke på personaladministrationen. Medarbetarna kände redan till Googles teknologi och användningen är mycket intuitiv.

    Varför Google?

    För att förbättra leveranseffektiviteten genom att ge samordnarna bättre insyn i var kurirerna befann sig.

    Fördelar

    • Förbättrad kundservice
    • Ökad motivation bland personalen
    • Förbättrad effektivitet
    Bild för DHL Same Day

    DHL är en del av den världsledande logistikgruppen Deutsche Post DHL och erbjuder internationell express-, luft- och sjöfrakt, väg- och järnvägstransport, kontraktslogistik och internationella posttjänster.

    Läs hela fallstudien
<>
×

Fler kundberättelser