Performance Max-kampanjer
Dagens kunder har tillgång till ett ständigt växande utbud både online och offline. Maximera din räckvidd och nå ännu fler kunder, oavsett var de väljer att handla. Med Performance Max får annonsörerna tillgång till nya produkter, format och målgrupper på alla slags YouTube-kanaler, inklusive YouTube, Search och Discover.1
Det här kan du göra med Performance Max-kampanjer
Maximera räckvidden
Nå ut på Googles alla annonsutrymmen och format. Hitta nya kunder oavsett var och när de söker efter eller konsumerar innehåll.
Öka trafiken och försäljningen
Nå fler konverterande kunder på Google och öka din försäljning online, i butik eller tvärs flera kanaler.
Ta del av användbar information och trender
Få konkreta insikter för att förbättra kampanjresultaten och hitta nya och oväntade målgrupper som matchar dina mål.
Låt hundratals miljoner potentiella kunder se dina produkter genom en enda kampanj.
Optimera för dina mål - online och i butik
Du kan nå dina kunder oavsett om de letar efter produkter som säljs i din butik eller online. Med Performance Max kan du mäta och optimera för mål relaterade till både online- och butiksförsäljning, som butiksbesök, samtal och klick för vägbeskrivningar.
Läs merKom igång med en Performance Max-kampanj
Kom igångVanliga frågor
Performance Max drivs av produktflödet i Google Merchant Center och annan information du anger, som konverteringsmål, budget, kundsignaler och kreativa tillgångar, och visar de mest relevanta annonserna i Googles kanaler.
I Europa kan Performance Max-kampanjer användas tillsammans med alla produktjämförelsetjänster du använder. Annonserna visas på allmänna sökresultatsidor och på andra platser som används av produktjämförelsetjänsten.
- Videor genereras automatiskt baserat på angivna text- och bildtillgångar.
- Rubriker och beskrivningar genereras automatiskt utifrån den slutliga webbadress du anger.
- 1 I Europa kan Performance Max-kampanjer användas tillsammans med alla produktjämförelsetjänster du använder. Annonserna visas på allmänna sökresultatsidor och på andra platser som används av produktjämförelsetjänsten.
- 2 Källa: Google/Ipsos, global undersökning "How People Shop with YouTube”, juli 2018. Personer i åldrarna 18–64 år som är online minst en gång i månaden och som har köpt något under det senaste året (n=24 017), (3) YouTube-data, juni 2018