Förbättra dina företagsuppgifter med Street View

Låt kunder upptäcka ditt företag genom att lägga till foton och en virtuell rundtur online.

Företag med information som visas bland sökresultaten är

  • 94 % troligare att ses som trovärdig
  • Större chans att bli anlitad jämfört med företag utan information i Google My Business.
  • 29 % troligare att det bidrar till att kunder överväger att köpa varor eller tjänster från dem

PDF-ikon Ipsos MediaCT-studie

Företag med information som visas i sökresultaten
Företag med information som visas i sökresultaten

Genomslagskraften hos företagsuppgifter med multimedieinslag

  • När kunder söker efter företag använder de kartprodukter 44 % av gångerna
  • Företagsuppgifter med foton och en virtuell rundtur skapar dubbelt så stort intresse
  • I genomsnitt leder 41 % av platssökningarna till ett besök på plats

PDF-ikon Street View-studie

Publicera en virtuell 360-rundtur av ditt företag

Om du vill skapa en intressant virtuell upplevelse som inger förtroende hos potentiella kunder innan de besöker företaget kan du anlita ett godkänt proffs för att skapa en virtuell rundtur eller så kan du själv skapa en Street View.

Lägg till Street View-bilder

Lägg till Street View-bilder:

  • Konfigurera och anslut 360-kameror
  • Fotografera och publicera med Street View-appen
  • Dela, överför eller bädda in 360-foton med Street View-appen

Välj ett Street View-proffs

Dra nytta av expertisen hos ett godkänt proffs som är

  • Expert på att ta och publicera 360-foton
  • Certifierad enligt och insatt i Google bildkvalitetsstandarder
  • Hjälper företagsägare genom att verifiera företagsuppgifter med Google My Business

När du anlitar ett godkänt proffs

Om ditt företag eftersträvar att synas bättre kan du ta hjälp av en erfaren Street View-bidragsgivare för att enkelt och snabbt synas bättre.
Oavsett vilken roll du har i det här upplägget är det viktigt att förstå respektive parts ansvar, enligt beskrivningen här.


Företagsägare

Företagsägare

Om du anlitar en professionell fotograf för insamling av företagsbilder bör du tänka på att Google inte anställer några fotografer eller byråer och inte kan garantera kvaliteten på deras tjänster.

  • Om en tvist uppstår till följd av insamlingen av företagsbilder behöver du lösa den med fotografen eller byrån i enlighet med de villkor ni avtalat. Google medlar inte i tvister mellan tredje parter.
  • Google anställer inte fotografer eller byråer, men de som bidrar med material kan få Godkänd-märket. Märket är ett intyg på att fotografen eller byrån uppfyller våra kvalitetsstandarder baserat på minst femtio publicerade 360-foton, vilket styrker deras fotograferings- och publiceringskompetens

Förmedla kontakt mellan företag och fotografer/byråer

Google kan ge godkända fotografer och byråer kontaktuppgifter till företag som har begärt professionell fotografering.

  • Godkända proffs verkar fristående från Google och får inte ge en vilseledande bild av sin koppling till Google.
  • Google vill göra det möjligt för företag och fotografer/byråer att ingå positiva affärsrelationer. Under vissa omständigheter förmedlar vi affärsmöjligheter till alla godkända proffs. I andra situationer skickar vi dem bara till ett begränsat antal godkända proffs.

Förmedla kontakt mellan företag och fotografer/byråer
Verifierade uppgifter

Verifierade uppgifter

Verifierade företag kan uppdatera många av sina företagsuppgifter som visas i Google Maps och andra tjänster från Google. Godkända fotografer och byråer kan hjälpa sina kunder genom att verifiera företagsuppgifter via Google My Business.

  • Om det inte finns några företagsuppgifter och ett företag verkar i ett land där Google My Business stöds kan godkända fotografer och byråer hjälpa företagsägare att skapa och verifiera deras företagsuppgifter.

Andra sätt att nå fler kunder

Visas på Google när kunder gör sökningar, se till att ditt företag syns i Maps och mycket annat.

Andra sätt att nå fler kunder

  • Öka din synlighet i sökningar med kostnadsfria Google My Business-uppgifter
  • Interagera med dina kunder via inlägg och meddelanden på Google
  • Dela foton, uppdateringar och erbjudanden för att interagera mer med din målgrupp
  • Se vad som fungerar med Google Insights och satsa på att få trogna kunder

Börja nu