Framgångsberättelser

Shopping-kampanjer har hjälpt många olika typer av återförsäljare att nå ut till kunder som letar efter deras produkter eller tjänster. Här är några av dem.

Paper Culture

Paper Culture riktar sig till designintresserade personer online. Paper Culture använder Google Shoppings visuella annonser för att visa upp sina fina designer och tilltala nya kunder.

Public Bikes

Public Bikes når cyklister som söker online. San Francisco-baserade Public Bikes använde Google Shopping-kampanjer för att nå ut till fler kunder och dela cykelglädjen med hela webben.

Swarovski

Swarovski såg en möjlighet att nå ut till kunder i vardagen när de sökte efter rätt accessoar. Genom att skapa en mobilupplevelse med multimedieannonser har Swarovski ökat onlineförsäljningen med 50 % varje år, och mobilförsäljningen har vuxit med över 150 %.

Petit Bateau

Petit Bateau kombinerade butiksdata med Google Analytics för att optimera resultatet av sin digitala marknadsföring, och det visade sig bli sex gånger större med butiksförsäljningen inräknad.

SportScheck

Med målet att locka fler kunder till butikerna använde SportScheck annonser för lokala butikslager för att hamna i fokus för personer som söker på mobila enheter. När företaget började använda annonskampanjer för lokala butikslager fick de ett uppsving när det gäller både antalet besök i butik och offlineintäkterna.

Fler lösningar för att bygga upp ditt företag

Se alla lösningar