Berätta om ditt erbjudande
Lägg till tjänsterna du erbjuder så att kunderna ser ditt expertområde direkt. Du kan dessutom ladda upp foton, till exempel från tidigare arbeten eller bilder på dina anställda.
Stå ut från mängden med goda vitsord
Berätta hur länge ditt företag har funnits och se till att du sticker ut bland konkurrenterna när kunder söker efter dina tjänster på Google.
Ge prisförslag snabbt
Ta emot och svara på offertförfrågningar så att kunder som jämför tjänster snabbt får informationen de behöver.
Läs merFörenklad schemaläggning
Gör det möjligt för dina kunder att boka tjänster direkt via din profil.
Kommunicera direkt med kunderna
Få värdefull feedback och besvara frågor genom att svara på offentliga recensioner. Kommunicera med kunderna via direktmeddelanden i din företagsprofil.
Svar på dina frågor
Mitt företag har ingen fysisk lokal. Kan jag ha en företagsadress ändå?
Ja, du kan ha en profil även om ditt företag inte har en fysisk adress men har personlig kontakt med kunder. Du kan även ha en profil om du har ett hybridföretag som betjänar kunder på din företagsadress och dessutom besöker eller levererar direkt till kunder. Du kan också ha en profil om du har ett företag som erbjuder hushålls- och hantverkstjänster och besöker eller levererar direkt till kunder men inte betjänar kunder på företagsadressen. Exempel är rörmokare och städfirmor.
Läs om hur du gör anspråk på och verifierar din profil om du har ett företag som erbjuder hushålls- och hantverkstjänsterJag har en fysisk lokal men erbjuder också onlinetjänster. Hur kan jag visa detta i min profil?
Du kan visa att du erbjuder tjänster både på plats och online genom att använda attribut i din företagsprofil.
Läs mer om hur du visar dina onlinetjänsterKan jag svara på kundrecensioner i min företagsprofil?
Ja, du kan svara på recensioner när du är inloggad på ditt konto. När du svarar på en recension visas ditt svar under kundens recension på Google Sök och Maps under etiketten Svar från ägaren.
Läs mer om hur du svarar på recensioner