GoogleAnalytics

Tillskrivningsmodell

72 % av alla marknadsförare och reklambyråer som ingick i undersökningen är överens om att tillskrivning av marknadsföring resulterar i bättre fördelning av budgeten mellan kanaler och bättre avkastning.* Med verktyget för tillskrivningsmodeller är det enkelt att skapa och jämföra modeller så att du kan förbättra dina framtida marknadsföringsaktiviteter.

Översikt

Tillskriv alla digitala marknadsföringskanaler ett värde med hjälp av tillskrivningsmodeller. Genom att skapa, anpassa och jämföra modeller kan du få kunskap om effekten av dina olika marknadsföringsaktiviteter och hur de samverkar för att leda till försäljningar och omvandlingar. Sedan kan du bestämma budgetar som baseras på mer realistiska siffror, driva mer balanserade marknadsföringskampanjer och förbättra resultatet.

Fördelar

  • Verktyget fungerar tillsammans med de måldata och e-handelsdata som du redan tidigare spårar i Google Analytics. Ingen ytterligare installation krävs.
  • Det tar bara några minuter att skapa, justera och anpassa tillskrivningsmodellerna. Det behövs inga tidskrävande installationer eller implementeringar av "svarta lådor".
  • Jämför värden i olika kanaler, t.ex. betald och organisk sökning, e-post, affiliate-marknadsföring, visningsannonser, mobilplaceringar och annat.
  • Ta reda på procentandelen förändring och jämför värden i olika modeller för olika kanaler, länkkällor, kampanjer, sökord och andra dimensioner.
  • Visa upp till tre modeller sida vid sida så att du snabbt upptäcker skillnader i värde.
  • Använd byggverktyget för anpassade modeller och skapa enkelt viktningsregler baserat på position, typ av interaktion, trafikkälla, kampanj, specifika sökord, webbplatsengagemang och annat.
  • Se informationen direkt i ett lättanvänt gränssnitt.