Gå till innehåll
onsdag 22 maj 2024
Thenry

Köpa storö 34 77 som har satt sig (sned)

Rekommendera Poster

Går i tankarna att köpa en Storebro 34 77:a, som har stått i en lada i 7 år.

Den har precis gått igenom en besiktning, och dom konstaterar att den är sned (sagging).

4 cm tydligen....

 

Har någon här någon erfarenhet av detta.... Kan man åtgärda detta, eller löser det sig efter ett par år... ??

post-10013297-1394236882,3946_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, sned kan tolkas lite olika? Du får nog kopiera upp de rader i protokollet som beskriver detta?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Spontant tycker jag du skall ringa Lennart Ivarsson på Storebro (0492-30460) för han lär som tillverkare veta det du behöver. Om du har båtens skrovnummer kan det underlätta men annars kan han berätta var du skall leta efter det om du inte har det eller vet vad det sitter. Skulle båten du hittat vara mindre intressant efter Lennarts råd kan det vara skönt att vera att det finns gott om 34:or samt att du är i kontakt med rätt man för att lägga ut krokar efter nämnda båtmodell. Jag känner Lennart sedan gammalt! Lycka till!!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Har själv en Storebro men aldrig förvarad på land mer än normalt.

En gissning är att den varit fel/ej tillräckligt uppallad så att dom tunga motorerna påverkat skrovet under dessa 7 år. Jag har extra stöd rakt under motorerna under förvaring.Är det inga direkta skador så tror jag det kan vara pallningen eller vagn om hon står på sådan.

Vilka motorer har du? Är det VP 60orna så är hon riktigt tung på mitten.

Är det träskrov så tror jag hon rätar sej i sjön och när hon får lite fukt i sej.

Var är hon sned,botten,friborden,däck,fönsterramar?

Detta är intressant för oss övriga SRC-ägare så skriv gärna hur det går för dej!

Lycka till med köpet av en av dom finaste motorbåtar nånsin!

/Micke

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst 2012

Hur gick det med denna båt? Blev det ett köp?

post-10022140-1394237297,9318_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...