Rapporter för mobila webbplatser

Med större kunskap om den mobila trafiken till din webbplats kan du få en uppfattning om ifall du behöver en anpassningsbar webbdesign eller om mängden trafik gör det meningsfullt att skapa en separat mobil webbplats. Användningen av mobila enheter breder ut sig allt mer och kundernas preferenser förändras. Därmed blir analys och optimering för mobila enheter centrala för din strategi och framgång.

Mobil enhet

Rapporten Översikt: Se enkelt resultatet från mobila enheter på din webbplats

I rapporten Översikt visas besökarna uppdelade efter om de använder mobila enheter eller inte. Du ser snabbt hur stor del av trafiken som är mobil och viktig statistik kopplad till de besökarna, till exempel avvisningsfrekvens och besökslängd, så att du kan avgöra om mobilupplevelsen lever upp till användarnas förväntningar.

Läs mer

Rapportering av mobila enheter: Ta reda på vilka mobilplattformar som fungerar bäst

Upptäck vilka enheter besökarna använder för att hitta din webbplats så att du kan visa upp ditt varumärke i det lämpligaste formatet för enheterna. Med Google Analytics kan du se vilka mobiloperativsystem och specifika mobila enheter besökarna använder för att nå din webbplats, mobilapp eller sociala sida.

Läs mer

Rapporten Kartöversikt: Se varifrån den mobila trafiken kommer

När du visar statistik per plats (fliken Kartöversikt) kan du ta reda på varifrån mobiltrafiken härrör och förutsäga var trafiken kommer att öka.

Läs mer