GoogleAnalytics

Sociala källor

Antalet sociala plattformar växer ständigt. Var du väljer att fokusera på att göra användarna engagerade kan ha stor betydelse. Rapporten Sociala källor hjälper dig att finjustera var du lägger din tid och ger dig tydliga siffror så att du slipper gissa.

Sociala källor

Översikt

Ta reda på vilka sociala nätverk och webbplatser som hänvisar den mest lönsamma trafiken så att du kan finjustera dina sociala kampanjer.

Varför ska du använda sociala källor?

Vi har gjort arbetet åt dig och samlat all social trafik på en och samma plats så att den är lätt att komma åt.

  • Skaffa dig överblick över de sociala nätverk som är viktigast för ditt varumärke
  • Ta reda på vilka nätverk som leder trafik till dig
  • Skapa diagram över flödet av besökare från sociala nätverk genom din webbplats
  • Använd sociala källor för att upptäcka vilka sociala plattformar som är mest relevanta för webbplatsen

Hur fungerar det?

Med rapporterna Trafikkällor i Google Analytics kan du mäta och analysera trafiken från olika källor, t.ex. från söknätverket och hänvisningar. Rapporterna Sociala källor segmenterar och grupperar automatiskt hänvisningstrafiken från hundratals sociala nätverk så att du kan fokusera på analysen.

  • Ursprungliga sociala nätverk grupperar hänvisningstrafik på olika plattformar, t.ex. YouTube
  • Ta reda på vilka nätverk som leder trafik till en viss sida
  • Ta reda på vilket innehåll som är populärt i alla olika sociala nätverk
  • Jämförelsediagram visar all trafik och trafik från sociala källor

Var hittar du den?

Du hittar rapporten Sociala källor på fliken Standardrapporter under Trafikkällor > Socialt nätverk > Källor.