GoogleAnalytics

Kommentarer

Med hjälp av kommentarer kan användarna skriva offentliga eller privata meddelanden direkt i diagrammen. Nu riskerar du inte längre att glömma vad det var som orsakade de där ovanliga trafiktopparna eller det oförutsedda användarbeteendet en tid tillbaka – det är bara att läsa den lagrade informationen.

Översikt

Händer det att du undrar över en oförklarlig förändring i trafiken? Eller att du glömmer den egentliga anledningen till att ni har genomdrivit något, t.ex. en säsongsbetonad visningsannonskampanj eller en ny webbplatsdesign? Kommer du ihåg exakt vilken person som var ansvarig? Kliade du dig i huvudet och var tvungen att kontakta de olika avdelningarna på företaget direkt eller att gräva bland en massa gamla e-postmeddelanden för att hitta svaret?

Varför ska du använda kommentarer?

En enkel kommentar från en kollega kan bespara dig flera timmars arbete (och frustration). Pröva dem nu direkt i ditt konto.

  • Du kan använda kommentarer som ett slags loggbok över företagets aktiviteter som rör onlinemarknadsföring och webbplatsdesign.
  • De hjälper dig att komma ihåg vilka händelser som exempelvis ledde till en ökning eller minskning av antalet omvandlingar eller besök.
  • Loggen är komplett även om ni har flera marknadsföringsteam, byråer och webbansvariga.